DOMOWA GRANOLA BEZ GLUTENU

Granola, to coś co pojawia się w moim menu na wiosnę i zostaje aż do końca lata! Z jogurtem, jako dodatek do owoców albo jako przekąska – ot tak, na sucho! Słoik takiej mieszanki, to także dobry pomysł na prezent dla jakiegoś łasucha!

Zazwyczaj piekę płatki owsiane z zarodkami i otrębami, dziś postanowiłam zrobić granolę z miksu kasz. Na tapetę wzięłam swoją ulubioną jaglankę (można ją zastąpić np. nieprażoną gryczaną) oraz tajemniczą canihuę z paczki od BadaPak. Do tego to co akurat miałam w szafce, czyli orzechy pekan, migdały, owoce goji i śliwki suszone, jednak te elementy mieszanki można modyfikować wedle gustu oraz zawartości szafek kuchennych! Efekt przerósł moje oczekiwania – granola jest pyszna! Canihua jest dość wyrazista w smaku i nadaje przyjemny orzechowy posmak całej mieszance, do tego bardzo przyjemnie chrupie między zębami 🙂

A jej wartość odżywcza??
Jest bardzo zbliżona do wartości odżywczych komosy, czyli mnóstwo białka wysokiej wartości, sporo żelaza oraz kwasu foliowego, do tego błonnik i brak glutenu! Naprawdę warto się z nią zaprzyjaźnić! 🙂

granola-canihua-talerz

domowa granola bez glutenu

  • 100 g kaszy jaglanej
  • 100 g kaszy canihua
  • garść suszonych śliwek (lub rodzynek, daktyli, fig, moreli…)
  • garść owoców goji
  • garść migdałów
  • garść orzechów pekan
  • ok. 30 g melasy z buraków cukrowych lub karobu

 

Obie kasze płuczemy i gotujemy do miękkości w 2 szklankach wody, a następnie lekko studzimy. W tym czasie płuczemy owoce suszone – większe kroimy w paski – rodzynki, owoce goji czy żurawinę tylko płuczemy. Migdały można posiekać – ja zostawiła w całości.
Wszystkie składniki mieszamy dokładnie z melasą i wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Pieczemy około 45 minut w piekarniku nagrzanym do 160 st. C mieszając od czasu do czasu, a następnie  studzimy i zamykamy w słoiku.

granola-canihua

Granolę można przechowywać w szczelnie zamkniętym słoiku w lodówce przez 2-3 tygodnie.

 

granola-canihua-talerz1

Więcej o kaszy jaglanej tu>>