LECZO Z DYNIĄ I SOCZEWICĄ

Szybkie, tanie, sycące i bardzo bardzo smaczne! Dania jednogarnkowe, to najlepszy pomysł na pożywny posiłek w ciągu zapracowanego tygodnia! Takie leczo, to doskonała i szybka kolacja na ciepło albo gorące II śniadanie w pracy – pod warunkiem, że zapakujecie posiłek do termosu! Korzystajcie z sezonu na dynię – warto!

Tym razem w moim garnku wylądowały: świeżutka dynia prosto z działki, czerwona papryka, duża cebula, 2 ziemniaki i kolorowa soczewica – doskonałe źródło białka i błonnika. Wszystko skropiłam olejem i obficie doprawiłam aromatycznymi przyprawami.

leczo z dynią i soczewicą

proporcje składników na mniej więcej 2 porcje

  • około 300 g dyni
  • 400 g pomidorów (przecier, 2 puszki lub w sezonie świeże)
  • 40 g suchych ziaren soczewicy (u mnie pół na pół czerwona i zielona)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 batat lub 2 ziemniaki lub 3 topinambury (lub mix)
  • 1 łyżka oleju/oliwy
  • ziele angielskie, pieprz, tymianek, ostra papryka, sól

Cebulę posiekaj i zrumień lekko na oleju dodając pod koniec obrany i posiekany czosnek. Dynię i ziemniaki obierz i pokrój w kostkę – ugotuj w niewielkiej ilości wody dodając w połowie gotowania wypłukane nasiona soczewicy. Dodaj cebulę wraz z czosnkiem oraz zioła i duś całość około 20 minut. Pod sam koniec dodaj pomidory. Duś jeszcze kwadrans. Na końcu posól i dopraw do smaku.

soczewica-dynia-pomidory

soczewica – dlaczego warto >>

O wartościach odżywczych dyni poczytajcie>>

O pomidorach natomiast rozpisałam się tu>>