OBIAD NA WINIE DO PRACY

Wiosnę poczułam i do tego pierwsze szparagi zobaczyłam w sklepie! 💚

Nie są to co prawda moje działkowe, własne szparagi, ale… musiałam spróbować! Kupiłam i w związku z tym dziś mam dla Was pomysł na szybki, prosty, pożywny, sycący, lekki i w 100% wiosenny – obiad „na winie”, czyli wrzucamy do garnka to co nam się nawinie pod rękę 😉 Z takich spontanów zawsze wychodzą najpyszniejsze posiłki!! Obiad jest fantastyczny, a do tego bardzo łatwo go przetransportować do pracy.

Mix komosy z ziarnem amarantusa gotowany z przyprawami oraz dowolnymi, drobno pokrojonymi warzywami. Połączenie doskonałe i co nie mniej ważne – gotowe dosłownie w kwadrans! Łapcie przepis i modyfikujcie po swojemu. Moja propozycja modyfikacji – do garnka z kaszami warto dorzucić garść czerwonej soczewicy, podduszoną cebulę oraz paprykę. Do posiłku śmiało możesz dorzucić kawałek mięsa lub ryby.

komosa z warzywami – przepis

  • 30 g komosy ryżowej (u mnie biała)
  • 30 g ziarna amarantusa
  • pół marchewki
  • kawałek cukinii
  • kilka szparagów
  • 2 suszone pomidory
  • łyżka oleju (u mnie ostatnio naprzemiennie rydzowy lub z ostropestu)
  • świeży pomidor

Komosę i amarantusa gotujemy w lekko osolonej wodzie. W połowie gotowania dodajemy obraną i pokrojoną w plasterki marchewkę, pod koniec dorzucamy pokrojoną cukinię suszone pomidory i na sam koniec pokrojone szparagi. Doprawiamy ostrą papryczką i kurkumą. Całość polewamy łyżką oleju lnianego i podajemy ze świeżymy warzywami.

komosa-amarantu-szparagi

 

porcja ma 380 kcal

poczytaj o szparagach>>

sprawdź dlaczego warto jeść pomidory>>

jaki olej wybrać>>

i jeszcze co nieco o komosie>>