PASTA Z FASOLI – WEGE SMALEC

Pasta kanapkowa, kolejny pomysł na „coś do chleba” zamiast nieśmiertelnej wędliny czy żółtego sera.

Dziś proponuję zdrową, prostą i naprawdę smakowitą pastę z fasoli – w niektórych kręgach zwaną również wege smalcem. Pasta jest świetnym dodatkiem do pieczywa, jak również – jako dip do warzyw pokrojonych w słupki. Ma dodatek chrupiącej cebulki oraz kwaskowatego jabłka. Jest naprawdę pycha!

Pastę, pomimo że jest banalnie prosta w wykonaniu warto zacząć robić znacznie wcześniej – 12 godzin warto przeznaczyć na moczenie fasoli i potem kolejne 12 godzin na przegryzienie się pasty.

Zatem do dzieła, a na sobotę będzie jak znalazł 🙂

PASTA Z FASOLI
1 szklanka fasoli
1 kwaśne jabłko
2 cebule
1 łyżka oliwy lub oleju do smażenia
majeranek, sól, pieprz, sos sojowy
około 1/3 szklanki zimnej wody

Fasolę namaczamy na noc, następnego dnia wylewamy ją, zalewamy świeżą wodą (powinna być około 2 cm ponad poziom fasoli) i gotujemy do miękkości. Wszystkie strączkowe solimy pod koniec gotowania – sól będzie wydłużać czas gotowania. Tu przeczytasz o tym jak ugotować fasolę.

W czasie gdy fasola się gotuje siekamy drobno cebulę i podsmażamy na oliwie/oleju – może lekko zbrązowieć. W połowie smażenia cebuli dorzucamy obrane i pokrojone w kostkę jabłko. Dusimy razem. Pod koniec dodajemy majeranku.

Ugotowaną fasolę miksujemy w blenderze na gładką masę dolewając w razie konieczności nieco zimnej wody oraz przyprawy – sól, pieprz, odrobina sosu sojowego.

Do zmiksowanej fasoli dodajemy cebulę z jabłkiem. Miksujemy krótko lub tylko mieszamy – aby połączyć składniki. Fajnie jest jak w paście są wyczuwalne kawałki cebuli i jabłka.

Doprawiamy do smaku, jeśli to konieczne i wstawiamy do lodówki, aby pasta się przegryzła.

faso-smalec

Łyżka pasty, to 60 kcal