PIZZA NA SPODZIE PEŁNOZIARNISTYM

9 lutego DNIEM PIZZY – takie święta, to ja lubię 🙂

Pizza na diecie? Ależ oczywiście! Domowa i na spodzie pełnoziarnistym jest doskonałym pomysłem na obiad – smaczny, zdrowy, absolutnie nie zakazany 🙂 Jeśli nie dodacie tłustych mięs, nie posypiecie wierzchu pizzy ogromem sera czy nie polejecie jej sosem śmietanowo-czosnkowym lub keczupem z ogromną ilością cukru, to pizza może być naprawdę wartościowym posiłkiem. Pamiętajcie, by na cieście położyć mnóstwo warzyw, domowy sos pomidorowy, pieczarki i ew. chudą wędlinę. A do pizzy podać sałatkę 🙂

Zaproście przyjaciół i świętujcie! 🍕🍕🍕

Mój niezawodny przepis na ciasto
(proporcje na dużą blachę, czyli np. dla 4 bardzo głodnych albo 6 nieco mniej głodnych osób):
3,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej lub orkiszowej
całe opakowanie drożdży suchych (7 – 8 g zależnie od firmy)
1,5 szklanki ciepłej wody
łyżka oliwy
2 płaskie łyżeczki soli

Mąkę przesiać i wymieszać z drożdżami i solą. Dodać wodę i dokładnie wyrobić ciasto (aż będzie odchodziło od dłoni). Uformować kulę i polać oliwą. Umieścić w misce i przykryć ściereczką. Zostawić do podwojenia objętości (1-2 godz.).

ciasto na pizzę

Po tym czasie ciasto ponownie wyrobić – krótko, tylko do usunięcia nadmiaru pęcherzyków powietrza i uformować placek (jeden większy lub kilka mniejszych, grubsze lub cieńsze – kwestia gustu, kwadratowe lub okrągłe – zależnie od kształtu blachy/foremki). 😉

pizza sprawdzony przepis na ciasto

Nałożyć farsz – sos pomidorowy, paprykę, brokuły, kukurydzę, oliwki, ogórki kiszone, pieczarki, ser, szynkę, mozzarellę, świeże pomidory etc.

ps. jeśli dorzucasz rukolę – dodaj ją na już upieczony placek

Piec około 20 – 25 minut w piekarniku nagrzanym do 250 st. C.

 

pizza na diecie 🙂


pizza zdrowa dietetyczna - pomysły na zdrową pizzęmniejszy kawałek pizzy ma około 240 kcal

 

pizza pełnoziarnista z rukolą
duży kawałek (1/4 blachy), to 480 kcal

smacznego świętowania 🙂

  • Pingback: SOS POMIDOROWY KLASYCZNY - Zdrowo Najedzeni()

  • Super przepis! Zawsze mam problem ze zrobienie ciasta na pizzę! Spróbuję wykonać je według Twoich wskazówek. 🙂 Może w końcu się uda! Pozdrawiam, Kasia

  • Smak Projektu

    Narobiłaś smaka tą pizzą 🙂 sama zabieram się za zrobienie już dłuższy czas. Chyba w weekend przyjdzie na to pora 🙂

  • Jud

    Nawet nie wiedziałam, że jest święto pizzy! 😀 Muszę w końcu zrobic taką w zdrowej wersji, bo całe wieki pizzy nie jadłam.

  • Martyna Cieślińska

    Kocham taką domową pizze niedawno robiłam z mąki żytniej. Twój przepis również muszę przetestować. Pozdrawiam ciepło

  • Uwielbiam taka domową pizze choć nie tylko 😀

    Aż zrobiłam się głodna

  • Uwielbiam domową pizzę – od paru lat robimy zawsze z tego samego przepisu i wychodzi idealna. Od czasu do czasu robimy też taką w zdrowszej wersji, ale jeśli chodzi o pizzę to wolę zjeść 1 kawałek tej normalnej niż kilka zdrowszej 😉

  • Uwielbiam domową pizzę! Ostatnio zajadam się taką nietypową, bo ze szpinakiem, fetą i pestkami dyni. Niesamowicie smaczna! 🙂

    • muszę spróbować takiego połączenia 🙂

  • Świetnie wygląda, jak i zapewne tak smakuje. Muszę koniecznie wypróbować z mamą. 😀

    • Daj znać czy Wam smakowała 🙂

  • Joanna

    Wygląda pysznie, będziemy testować w weekend 🙂
    Dzięki za przepis!

  • Wygląda przepysznie! 🙂

  • Pizza to co co każdy lubi. A przygotowując go samemu przynajmniej wiemy co się tam znajduje. Zdjęcia wyglądają bardzo apetycznie 🙂

  • Pizzę, zaraz po naleśnikach, mogłabym jeść codziennie 🙂 Sama ciągle szukam idealnego przepisu na bezglutenowe ciasto – spróbuję pokombinować też z Twoim przepisem.

  • Pyszności! U mnie w weekend była pizza z kamienia. Uwielbiam! 🙂

  • Dominika B

    jadłam, polecam, pyszności 😀

  • Pingback: ODCHUDZASZ SIĘ? RÓB TO Z GŁOWĄ! - Zdrowo Najedzeni()

  • Wielopokoleniowo 3

    Koniecznie muszę wypróbować 😉 Wygląda bardzo smakowicie 😉

  • wygląda super, ale mi jakoś w smaku, że tak to ujmę podpada 😀 przynajmniej taka która jadłam 🙂

  • Pizza wygląda tak apetycznie, że sama muszę ją zrobić !!

  • Wygląda przepysznie 🙂 Muszę spróbować zrobić pizzę na takim spodzie!

  • Pingback: SOS POMIDOROWY DO SŁOIKÓW - Zdrowo Najedzeni()

  • Pingback: SOS POMIDOROWY KLASYCZNY - Zdrowo Najedzeni()

  • Pingback: ODCHUDZASZ SIĘ? RÓB TO Z GŁOWĄ! - Zdrowo Najedzeni()

  • Pingback: JAK OSZCZĘDZIĆ NA JEDZENIU - Zdrowo Najedzeni()