POMYSŁY NA DRUGIE ŚNIADANIE DO SZKOŁY

Początek września, to nie tylko stres związany z samą szkołą czy wyprawką, ale także odwieczny problem co dać dziecku do jedzenia na te kilka godzin. I tak jak nie pomogę w wyprawce czy nie ukoję stresu szkolnego, tak już teraz natychmiast spieszę z pomocą dotyczącą szkolnych pudełek – dla tych zupełnie starszych, jak i trochę młodszych. Dziś Wam zaprezentuję moje pomysły na drugie śniadanie. Chcąc zaoszczędzić czas – róbcie takie same posiłki dla siebie, jak i dziecka – w wielu przypadkach naprawdę jest to możliwe. Ale nade wszystko i bez dyskusji – RÓBCIE II śniadania do szkoły. Drożdżówka i słodki napój, to nie jest najlepszy pomysł. Baton, woda smakowa i chipsy także…

lunchbox

Co zapakować do pudełka?

  1. coś sycącego
  2. coś na mały głód
  3. warzywa
  4. owoce
  5. coś słodkiego

plus butelka wody!

Zatem zapraszam: moje pomysły na drugie śniadanie.

coś sycącego

Jeśli opuszczamy dom na kilka godzin konieczne jest zabranie ze sobą czegoś sycącego. Nie łudźmy się, że wystarczy nam jabłko czy kilka wafli ryżowych. Weźmy sałatkę na bazie kaszy, makaronu czy ryżu. Zapakujmy tradycyjną kanapkę lub pieczone pierożki. Jeśli mamy możliwość odgrzania posiłku weźmy leczo, kaszę z sosem, gulasz czy inny posiłek, który normalnie zjedlibyśmy w porze obiadu. Do transportowania zup pomocny będzie termos lub kubek termiczny (ja mam dwa termosy obiadowe z tej strony i sprawują się bez zarzutu już trzeci rok). Pakując pudełko do pracy czy szkoły weźmy też pod uwagę miejsce, w którym będziemy jedli – czy będzie to biurko, kuchnia lub stołówka czy też może posiłek będzie jedzony na stojąco, w pośpiechu. Jeśli zdarza nam się jeść w nieco ekstremalnych sytuacjach zadbaj o to, by posiłki były podzielone na mniejsze porcje i wygodne do spożycia także rękoma.

drugie śniadanie
propozycja numer 1 – sałatka z dynią i warzywami klik plus pestki do posypania (oddzielnie, aby były chrupiące) oraz pełnoziarniste ślimaczki klik z domową masą makową klik

coś na mały głód

To może być baton owsiany lub koktajl, sam owoc albo jogurt z bułką. Mała porcja sałatki lub porcja zupy. Idąc do pracy czy szkoły na 3 – 4 godziny nie musimy zabierać ze sobą zbyt wiele jedzenia. Przygotujmy sobie jednak mają przekąskę i nastawmy na spożycie posiłku zaraz po powrocie do domu.

Małe co nieco jest też wskazane jako dodatkowa przekąska, gdy wychodzimy na cały dzień – lepiej jest mieć w zanadrzu coś do pochrupania podczas monotonnej pracy albo po stresującej rozmowie z szefem niż w chwili kryzysu biec do sklepu po niezdrowe przekąski! Tu najlepiej się sprawdzą suszone owoce, orzechy lub gorzka czekolada.
Coś na mały głód szykuj z myślą, że być może będziesz to jeść w samochodzie, w kolejce w przychodni, w autobusie lub po prostu… w pośpiechu! Małe przekąski warto mieć skrzętnie schowane w szufladzie w biurku czy w samochodzie na wypadek, gdybyśmy np. musieli zostać dłużej w pracy (mogą uratować życie, a jak nie życie, to przynajmniej uchronią nas przed sięgnięciem po byle batona z pobliskiego sklepu czy automatu ze słodyczami).

drugie śniadanie do szkoły

propozycja numer 2 – sałatka z marynowanymi burakami klik jajkiem oraz kiełkami i roszponką, do tego ciasteczka orzechowe klik oraz owoce i orzechy do pochrupania

warzywa

Warzywa są podstawą piramidy żywieniowej, więc powinny być też podstawą naszej diety! To źródło witamin, minerałów, antyoksydantów i błonnika! To niskokaloryczna przekąska i smaczny oraz wybitnie wartościowy dodatek do dań głównych. Wybieraj warzywa sezonowe. Dbaj o to, by przynajmniej połowa z nich (w ciągu dnia) była spożywana na surowo. Pakując do pudełka zadbaj o to by się nie rozpadły, ani nie puściły soku. Jeśli masz daleko do pracy albo jedziesz rowerem nie radzę pakować pomidora pokrojonego w ósemki (ja mam w tej chwili do gabinetu jakieś 3 minuty drogi, więc mój pomidor nawet się nie zorientuje, że zmienił miejsce pobytu) 😉

pomysły na drugie śniadanie

propozycja numer 3 – pierożki drożdżowe pieczone>> oraz świeże sezonowe warzywa

owoce

Owoce, to spora dawka witaminy C, świetne źródło antyoksydantów. To także fajny substytut słodyczy i… jak dla mnie, to takie mini wakacje w środku dnia 😉 Owoce, podobnie jak i warzywa wybieramy sezonowe. Zimą z powodzeniem możemy sięgać po pomarańcze czy cytrusy. Teraz, u schyłku lata cieszmy się naszymi śliwkami, gruszkami czy winogronami.

co do pudełka do pracy

propozycja numer 4 – sałatka z makaronu pełnoziarnistego z drobną fasolką, oliwkami i warzywami oraz owoce i pestki dyni jako mini przekąska

coś słodkiego

Dlaczego dietetyk proponuje coś słodkiego? Bo słodkie nie musi oznaczać nie zdrowe! Bo słodkie może i powinno być pełnowartościowe! Jeśli mamy w zwyczaju jeść coś słodkiego do kawy w pracy, to nie musimy rezygnować z tego przyzwyczajenia. Wystarczy, że sklepowe ciasteczka, batony czy wafelki o kiepskim składzie zastąpimy domowymi ciasteczkami, batonem gryczanym lub owsianym albo kawałkiem gorzkiej czekolady. Mały kawałek takiego wypieku nie zaszkodzi a z całą pewnością będzie „powiewem normalności” w czasie diety – a to też jest istotne! Na blogu mam mnóstwo przepisów na wartościowe słodycze – korzystaj z nich nie zmieniają aż tak drastycznie swoich zwyczajów ze względu na dietę.

bentobox
propozycja numer 5 – sałatka z pęczaku i buraków klik z pestkami dyni do posypania oraz baton gryczany klik

woda

Nie zapomnij o butelce wody! Więcej o tym dlaczego trzeba pić wodę tu>>

 

 

a jakie są Wasze pomysły na drugie śniadanie?

Co zazwyczaj pakujecie do swoich pudełek oraz do pudełek swoich dzieci? Pochwalcie się w komentarzach.
Jeśli podobają się wam takie zestawienia, to dajcie znać – przygotuję dla Was kolejne pomysły na drugie śniadanie, w końcu rok szkolny się dopiero zaczął 🙂

Zajrzyj też tutaj – o tym jak nie marnować jedzenia, także tego które dziecko przynosi z powrotem, ze szkoły>>

  • Olga Dąbrowska

    Dla mnie zawsze jest to oś sycącego, żebym nie podjadała później. No i oczywiście woda.

  • Aleksandra Nobody

    Uwielbiam przepisy do lunchboxów 🙂 Chociaż najczęściej kończy się tym, że pakuje sos z makaronem, albo ryżem 🙂

  • Pingback: PIECZONE PIEROGI Z MĄKI ORKISZOWEJ - Zdrowo Najedzeni()