SOS SAŁATKOWY Z MASŁEM ORZECHOWYM

Obiecuję, że od dziś będę regularnie wrzucać na bloga pomysły na sosy sałatkowe, bo często o pytacie o to czym zaprawiać sałatki czy surówki! Dziś pierwszy na blogu pomysł na dressing do sałatki, ale startuję z przytupem! Sos sałatkowy z masłem orzechowym, to mistrzostwo świata 😍😍😍

Ja użyłam go do klasycznej sałatki obiadowej, ale pasuje do wielu surówek czy sałatek warzywnych, jak i owocowych… Moja sałatka składała się z kapusty pekińskiej, cykorii, świeżej marchewki pokrojonej w cienkie plasterki oraz jabłka.

Z racji że blendera u mnie brak (tak, tak – jestem aktualnie chyba jedyną blogerką kulinarną bez blendera, thermomixa czy innych takich wypasów), korzystam z gotowców, badając przy okazji rynek 😉 Tym razem trafił do mnie godny polecenia zawodnik. Z czystym sumieniem Wam polecam chrupiące masło crunchy z Primavika ma w składzie tylko orzeszki!!! Żadnego oleju (ani palmowego, ani jakiegokolwiek innego), ani grama soli, cukru czy innych niepotrzebnych dodatków! Fajnie, co nie? Można bez obaw pałaszować.

Dlaczego warto dodać trochę tłuszczu do warzyw?

Tłuszcze w sałatkach warzywnych chronią witaminy zawarte w warzywach przed utlenianiem. Ponad to zapewniają odpowiednie wchłanianie i przechowywanie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak witaminy A, E, D i K, które naturalnie występują w warzywach.

 

sos sałatkowy z masłem orzechowym – przepis

  • 1 czubata łyżka masła orzechowego (crunchy albo z ostrą papryką lub pieprzem)
  • 1/2 łyżeczki startego korzenia imbiru
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka octu winnego
  • 1 łyżka melasy lub miodu  (można pominąć)
  • 2 – 3 łyżki oleju rzepakowego lub oliwy

Ocet winny można zastąpić octem ryżowym, ew. sokiem z cytryny lub limonki.

Czosnek (można dać więcej, jeśli lubisz) obierz i posiekaj drobno. Imbir obierz i zetrzyj na tarce albo posiekaj (można zastąpić odrobiną suszonego). Wszystkie składniki sosu włóż do słoika (lub blendera, jeśli takowy posiadasz) i dokładnie wymieszaj (w szczelnie zamkniętym słoiku) lub zmiksuj (blenderem). Spróbuj czy sos jest smaczny i w razie konieczności dopraw do smaku dodając pieprz lub więcej octu. Jeśli sos jest za gęsty rozcieńcz go odrobiną wody lub oleju.

całość, według przepisu to około 400 kcal, jedna łyżka sosu ma 125 kcal

a o miodzie więcej tutaj>>

jaki olej wybrać do sałatki – zapraszam>>

wolisz musztardę do sałatki? Tu przepis na domową musztardę>>