SZPINAKOWE ŚNIADANIE

Wiosna panie sierżancie! 🙂
Już chyba na dobre się u nas zadomowiła… oby!

Na wiosnę zawsze zmieniam trzy rzeczy: opony w samochodzie, garderobę i dietę! Wam też to radzę – to ostatnie szczególnie! Coraz rzadziej sięgam po ciepłe śniadania (chociaż jaglanką z orzechami nie pogardzę nawet w środku lata!), coraz częściej za to wybieram kolorowe koktajle, zielone smoothie czy po prostu soki warzywno-owocowe!

Dziś w związku z przepięknym słońcem i czystym błękitnym niebem postawiłam na takie właśnie śniadanie! Zapakowane w szczelnym pojemniku dotarło w całości do pracy, pomimo wyboistej ścieżki rowerowej 😉

Szpinak z bananem i płatkami owsianymi – pycha!
Wieczorem zalałam płatki wodą, aby rozmiękły – rano dodałam resztę składników zmiksowałam i przelałam do słoika – w kuchni spędziłam może 2 minuty… Dlatego nie przyjmuję żadnych wymówek, że rano nie mam czasu czy nie dam rady wstać wcześniej żeby zjeść śniadanie! Takie śniadanie  równie dobrze można przygotować poprzedniego dnia wieczorem (bez wcześniejszego moczenia płatków), tym sposobem nasza poranna aktywność kulinarna będzie się ograniczała do wyciągnięcia pojemniczka z lodówki i włożenia go do torby.

szpinak-owsiane.

owsianka ze szpinakiem

  • 1 banan
  • 3 – 4 łyżki płatków owsianych
  • pół filiżanki wody/mleka*
  • garść szpinaku (ok. 30 g)
  • płatki migdałowe do posypania

Ze względu na to, że płatki potrzebują trochę czasu do zmięknięcia koktajl warto przygotować z przynajmniej 15 – 20 minutowym wyprzedzeniem!

Wersja poranna: wszystkie składniki (poza migdałami) miksujemy na gładką masę w blenderze dolewając stopniowo wodę/mleko. Pamiętajmy, że płatki owsiane wchłoną płyn, więc jeśli nasz koktajl będziemy jeść dopiero następnego dnia, to będzie on gęstszy niż w momencie robienia. Wierzch posypujemy łyżką płatków migdałowych lub innych drobno posiekanych orzechów. Całość przekładamy do miseczki i jemy lub podgrzewamy w garnuszku – do wrzenia.

Wersja nocna: płatki namaczamy w wodzie lub mleku lub napoju roślinnym („mleko” sojowe, ryżowe, owsiane, migdałowe…) i zostawiamy na noc w lodówce. Rano dodajemy resztę składników, mieszamy i przelewamy albo do szczelnego pojemnika i biegniemy do pracy albo miseczki i od razu jemy.

*jeśli chcemy otrzymać gęste danie (do jedzenia łyżeczką) wystarczy tyle wody, aby pokryć płatki owsiane, chcąc mieć rzadki w konsystencji koktajl (do picia) można dolać więcej wody/mleka w trakcie miksowania 🙂

szpinak-owsiane-zmknięte.

 

a o szpinaku więcej tu>>