Wiecie co jest zabawne w pracy dietetyka? Że zdecydowana większość moich pacjentów doskonale zna swoje błędy żywieniowe… 

5 najczęstszych błędów dietetycznych w wersji filmowej>>

Dziś zebrane z 15 lat z mojej pracy w gabinecie – najczęściej pojawiające się błędy żywieniowe.

niezaplanowane posiłki

Udawanie przed samym sobą, że tylko jedna czekoladka czy szklanka słodkiego soku nie wliczają się w całodzienny bilans kalorii.

Takie niewidoczne kalorie w ogólnym rozrachunku często dostarczają nam więcej energii niż nasze regularne, zaplanowane posiłki.

Postaraj się nad tym zapanować. Jeśli potrzebujesz przekąsek, to najprawdopodobniej znaczy, że Twoja dieta jest nieprawidłowo zbilansowana. W ramach przekąsek przygotuj sobie warzywa, orzechy, owoce albo po prostu niewielki dodatkowy posiłek (kanapkę, zupę itp.).

nieczytanie etykiet

Zasada ograniczanego zaufania – to podstawa, zarówno na drodze, jak i w sklepie.

Ponad 40% Polaków – tak twierdzą wyniki badań ankietowych. Bardzo mnie to dziwi, bo to jak kupowanie kota w worku. Potrafimy spędzić całe dnie wertując opinie o nowym laptopie czy książce, przed zakupem a produkty spożywcze, które zjadamy każdego dnia kupujemy zupełnie bez refleksji. A to przecież one decydują o zdrowiu i jakości naszego życia. Jedzenie na siłę zdrowych rzeczy, które nam nie smakują.

zmuszanie się do jedzenia

Zmuszanie się do jedzenia, którego nie lubimy nie wróży długiej przyszłości zdrowej diety, zniechęca do trwania w zdrowych nawykach, nasila frustrację i stres związany z wprowadzaniem zmian….

Mocno wierzę w to, że zdrowa dieta może być smaczna, ba, nawet powinna! Mam nadzieję, że mój blog jest tego dowodem!

omijanie posiłków i nie jedzenie śniadań

To dietetyczny klasyk.

Wciąż wiele osób wierzy, że to doskonały sposób na schudnięcie. A prawda jest taka, że w większości przypadków, żeby schudnąć trzeba jeść – więcej. Nieregularne posiłki i zbyt długie przerwy między nimi powodują niekorzystne wahania glukozy we krwi kończące się aż nazbyt często wilczym głodem albo nocnymi wycieczkami do lodówki. 

czy śniadanie jest najważniejszym posiłkiem>>

picie zbyt małej ilości wody

Ileż razy słyszałam w gabinecie „nie jestem krową, żeby pić wodę” albo „nie będę pić wody, bo potem trzeba chodzić do toalety”.

Zdradzę Wam sekret: to właśnie tak działa i to u wszystkich, zdrowych osób 😉

Pij po kilka łyków wody co pewien czas (np. 15 – 20 minut), a nie dopiero wtedy, gdy odczuwasz suchość w ustach i chce Ci się pić. Miej zawsze pod ręką wodę, polub zupy, koktajle, soki warzywne, zioła… to także jest źródło wody.

jak pić więcej wody>>

a jakie są Twoje błędy żywieniowe?

Please wait...

dziękuję, zajrzyj do swojej skrzynki i potwierdź chęć pobrania e-booka