LEGALNE SŁODYCZE

Wielu z Was pewnie wie, że w kwestii słodyczy jestem dość liberalna. Wolę, aby w diecie – nawet redukcyjnej pojawił się np. zbożowy baton o nienagannym składzie albo muffina z mąki pełnoziarnistej czy w wersji sklepowej sezamki słodzone miodem, gorzka lub nawet biała czekolada niż jakby dieta była mocno okrojona i już po kilku dniach powodowała rozdrażnienie i zniechęcenie do jej kontynuowania.

Prawdą jest, że nawet te zdrowe, bez pszenicy czy cukru wypieki są często kaloryczne, ale ich skład (w tym brak oleju palmowego, syropu glukozowo-fruktozowego czy sztucznych barwników) powoduje, że zazwyczaj są to po prostu zdrowsze produkty. Dodatkowo wartość odżywcza (m.in. zawartość składników mineralnych czy błonnika) sprawia, że mogą nam z powodzeniem zastąpić cały posiłek. Owsiana muffinka z orzechami sprawdzi się jako II śniadanie, deser z chia i owocami będzie super podwieczorkiem, gorąca czekolada bez cukru rozgrzeje nas po spacerze w mroźny dzień albo zdrowo pocieszy w czasie PMS, a goście wcale się nie zorientują, że rozpływające się w ustach czekoladowe ciasto jest słodzone daktylami!

domowa nutella

słodycze bez wyrzutów sumienia

Jeśli poszukujesz pomysłów na zdrowy deser czy wypieki bez cukru, to jesteś pod właściwym adresem. Zerknij na moje propozycje – przepisy na zdrowe słodkości – pełnoziarniste, często bez pszenicy, jaj, nabiału, z małą lub zerową zawartością cukru.

Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź coś dla siebie! strona wciąż ewoluuje, a w mojej głowie kłębi się jeszcze sporo pomysłów, więc ten wpis będzie się rozrastał.

 

legalne słodkości