LEGALNE SŁODYCZE

Wielu z Was pewnie wie, że w kwestii słodyczy jestem dość liberalna. Wolę, aby w diecie – nawet redukcyjnej pojawił się np. zbożowy baton o nienagannym składzie albo muffina z mąki pełnoziarnistej czy w wersji sklepowej sezamki słodzone miodem, gorzka lub nawet biała czekolada niż jakby dieta była mocno okrojona i już po kilku dniach powodowała rozdrażnienie i zniechęcenie do jej kontynuowania.

Prawdą jest, że nawet te zdrowe, bez pszenicy czy cukru wypieki są często kaloryczne, ale ich skład (w tym brak oleju palmowego, syropu glukozowo-fruktozowego czy sztucznych barwników) powoduje, że zazwyczaj są to po prostu zdrowsze produkty. Dodatkowo wartość odżywcza (m.in. zawartość składników mineralnych czy błonnika) sprawia, że mogą nam z powodzeniem zastąpić cały posiłek. Owsiana muffinka z orzechami sprawdzi się jako II śniadanie, deser z chia i owocami będzie super podwieczorkiem, gorąca czekolada bez cukru rozgrzeje nas po spacerze w mroźny dzień albo zdrowo pocieszy w czasie PMS, a goście wcale się nie zorientują, że rozpływające się w ustach czekoladowe ciasto jest słodzone daktylami!

domowa nutella

d

słodycze bez wyrzutów sumienia

Jeśli poszukujesz pomysłów na zdrowy deser czy wypieki bez cukru, to jesteś pod właściwym adresem. Zerknij na moje propozycje – przepisy na zdrowe słodkości – pełnoziarniste, często bez pszenicy, jaj, nabiału, z małą lub zerową zawartością cukru.

Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź coś dla siebie! strona wciąż ewoluuje, a w mojej głowie kłębi się jeszcze sporo pomysłów, więc ten wpis będzie się rozrastał.

legalne słodkości – klik